Zadzwoń 575 282 998

Rodzaje kamperów

Kamper półzintegrowany

Ten typ kampera tzw. „ PÓŁINTEGRA ‘’ ma przód jak w każdym busie lub „blaszaku” – z seryjnej zabudowy Fiata, Forda, czy Mercedesa. Dalsza część zabudowy wygląda tak samo jak w kamperze zintegrowanym, ale w tym przypadku szoferka jest wyraźnie oddzielona od części mieszkalnej. W zależności od modelu, kamper półzintegrowany może się różnić rodzajem zabudowy i długością. Zarówno w kamperze zintegrowanym, jak i półzintegrowanym na pewno jest więcej przestrzeni do życia i do przechowywania niż w kampervanie, a w środku jego mieszkańcy mogą poruszać się z większą swobodą. Jeżeli podróżujesz w więcej niż dwie osoby i planujesz zabrać ze sobą dużo bagaży, to te rodzaje zabudowy są właśnie dla Ciebie!

Kamper z alkową

Kamper z alkową wygląda tak, jak kamper półzintegrowany, ale ma charakterystyczne „czoło” nad przednią szybą. W tej górnej części umieszczone jest łóżko bardzo pokaźnych rozmiarów, w którym mogą się zmieścić nawet trzy osoby. Ta zabudowa również cechuje się dużą ilością przestrzeni i co najważniejsze, posiada stałe cztery miejsca do spania (czyli bez konieczności codziennego rozkładania). Minusem jest troszkę większe zużycie paliwa, w porównaniu z pozostałymi rodzajami kamperów, a także wyższa wysokość, która może uniemożliwić wjazd w niektóre miejsca, np. do niskich tuneli.

KAMPER Z ALKOWĄ

Kamper zintegrowany

Tzw. „INTEGRA”, w przeciwieństwie do kampervana, to jeden z największych dostępnych na polskim rynku typów kampera. Szoferka jest tej samej szerokości co reszta zabudowy (część mieszkalna). Z powodu ogromnej szyby czołowej (umieszczonej prawie pionowo) oraz niepomniejszonej szerokości szoferki, w kamperze ma się wrażenie ogromnej przestrzeni. Dodatkowym plusem tej zabudowy jest łóżko umieszczone w przedniej części, które po opuszczeniu zjeżdża pod samą szybę przednią, nad fotelami kierowcy i pasażera. Łóżko znajduje się na tyle wysoko, że w większości kamperów tego typu nie zakłóca możliwości spędzania czasu przy stole nawet wtedy, gdy jest opuszczone.

Zabudowy typu Pick-up

Dla osób ceniących sobie wyprawy po bezdrożach i w ciężkich warunkach, z rozwiązaniem przychodzą gotowe zabudowy do załadunku na przestrzeń ładunkową samochodów terenowych typu pick-up. Takie rozwiązanie pozwala na, nocleg pod dachem oraz korzystanie z małej toalety oraz aneksu kuchennego. Występują 2 typy takich zabudów, składane oraz ze sztywną zabudowa, niewymagające żadnych prac przed noclegiem. 

Kamper-van

Kampervan bywa również nazywany „blaszakiem”lub po prostu vanem. Jest świetnym rozwiązaniem dla par albo par z małymi dziećmi. Taki kampervan jest najczęściej zabudowany na „blaszaku” (samochodzie dostawczym typu furgon), co oznacza stabilną konstrukcję samochodu. Inną jego zaletą  (chyba najważniejszą) jest to, że ma małe wymiary w porównaniu z innymi i co za tym idzie – najmniejsze spalanie spośród wszystkich innych rodzajów zabudów. Można się nim przemieszczać szybciej niż większym kamperem, sprawniej manewrować i wjeżdżać w ciasne ulice. Jego minusem jest to, że w środku nie ma za dużo miejsca do codziennego życia, często jest też mały bagażnik, a miejsce do spania dla kolejnych 2 osób trzeba rozkładać na każdym postoju.

Kampery amerykańskie

Pojazdy kempingowe produkowane w USA tworzą odrębna klasę i rodzaj kamperów. Jak wszystko w Ameryce – są ogromne i produkowane przede wszystkim z myślą o zwiększeniu wygody i ułatwieniu użytkowania pod każdym względem. Niestety warunki na większości kempingów w Europie nie pozwolą nawet na wjazd na swój teren, są po prostu za małe, dlatego aby jeździć tymi willami na kołach najlepiej polecieć do Stanów, wypożyczyć i zobaczyć  kawałek innego kontynentu. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *